Grzegorz Welizarowicz (1972)

gitarzysta basowy, wokalista, bębniarz, aktor, anglista.

Dokonania muzyczne:

- 2005 - Światowej Sławy Śpiewaczka - wraz z Rafałem Dętkosiem i Anną Rellets.
- od 1998 gra w zespole Chlupot Mózgu z min. Jackiem Staniszewskim i Przemkiem Dyakowskim. Płyty: "Mock Live Act" (1999), "Are You Lonesome Tonight?" (2004).
- od 1994 gra w zespole MORDY. Płyty: "Normalforma" (2000), "Zapiski ze Strychu" (2002), "Antrology" (2004).
- od 2001 gra w Ikenga Drummers Larry'ego Okey Ugwu.
- W latach 2000-2001 uczeń African Drum Class w San Diego Nany Yaw Asiedu.
- 1993-1998 współtwórca zespołu EGO. Płyta "Światowid" (1998).
- 1998-1999 gra w zespole Croffessima.

Koncertował z zespołami w Polsce oraz za granicą w: Danii, Francji, Niemczech, Kalifornii.

Dokonania teatralne:


- "Kwadrat" wg. Samuela Beckett'a Teatr Okazjonalny (kompozytor wraz z Rafałem Dętkosiem), premiera grudzień 2005,
- "Good Girl Killer" - z Anną Steller, Magdą Jędrą, Zibim Bienkowskim, premiera marzec 2005.
- "O!" - Anny Steller i Mileny Rewińskiej oprawa muzyczna wraz z Tomaszem P. Lewandowskim (2004).
- "La Luta Continua" Anny Steller (kompozytor z Robertem Suszko z Wieloryba), którego koncepcji jest także współautorem premiera: grudzień 2001.
- "Nietota" Dada von Bzdulow(kompozytor z muzykami zespołów Wieloryb,Ikenga, Mordy);lipiec 2000
- "Apartament 001" Dada von Bzdulow (kompozytor z Marcinem Dymiterem); premiera: styczeń 2000
- "Komedia w dawnym stylu albowiem nic się nie zda-da-rza" Dada von Bzdulov (muzyka Chlupot Mózgu); 1999,
- Aktor w "Las Dos Caras del Patroncito", "La Quinta Temporada", El Teatro Campesino UCSD, San Diego, USA, marzec 2001.
- "Dwie Twarze Szefuncia" - Teatr Wieśniaczy, tłumacz i aktor, Gdańsk, czerwiec 2002.

Dyskografia:


EGO:
"Światowid" 1997 CD/MC
MORDY:
" Normalforma" 2000 CD./MC
" Zapiski ze strychu" 2002 CD
" Antrology" 2004 CD
CHLUPOT MÓZGU:
"Mock Live Act" 1999
"Are You Lonesome Tonight?" 2004

Publikacje naukowe:


2001/2002 "Chicano", Portret, 12, 2001/2002, pp. 137-140.
2003 "Memory, Body, Community - Towards the Origins of Chicano Theater", PASE Papers in Liteature and Culture, Proceedings of the Ninth Annual Conference of the Polish Association for the Study of English, Gdańsk, 26-28 April 2000, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2003, pp. 409-415.
2004 "Mexican carpa - the Roots of Chicano Theater", Beyond Philology, 3, 2004, pp. 155-175.
2005 "Problems of Ethnic Identity in Luis Valdez's "Mummified Deer" ", Narrating the Other. Cultures and Perspectives. Edited by Wojciech Kalaga and Marzena Kubisz. Wyższa Szkoła Lingwistyczna, Częstochowa.
2006 "Folklore as Modern Theater", Mobile Crossings: Representations of Chicana/o Cultures. Ed. Anja Bandau and Marc Priewe. Trier: WVT. Tom w fazie redakcji.

Wybrane osiągnięcia i publikacje naukowe:

- Stypendysta Fulbrighta w latach 2000-2001 na Wydziale Teatru University of California San Diego, California, USA.
- Uczestnik Festiwalu Klasyków Teatru Chicano na University of California Los Angeles, California, USA w czerwcu i lipcu 2002.
- 11-18. 03.2000 - Stypendysta Salzburg Seminar zatytułowanego "American Drama: Text and Performance", Salzburg, Austria.
- Organizator wizyt naukowych na Uniwersytecie Gdańskim, min.: prof. John R. Leo (University of Rhode Island, Providence), Ruben C. Gonzalez (University of California, Davis).

- Uczestnik konferencji naukowych PASE i PAAS w Puławach, Ustroniu, Gdańsku, a także w San Francisco (2001) i Tuscon (2001) w USA.

Teksty niepublikowane:

1. "Przełomowa Nietota Teatru Dada von Bzdulow na gdańskiej FECIE 2000" - artykuł analizujący przedstawienie "Nietota" Gdańskiego teatru tańca Dada von Bzdulow, czerwiec 2000.
2. "Kim Jest Chicano/a? Festiwal klasyków teatru Chicano, UCLA 2002" - artykuł poświęcony Festiwalowi Klasyków Teatru Chicano, University of California Los Angeles, czerwiec 2002.
3. "Estetyka Krzysztofa Leona Dziemaszkiewicza i Teatru Patrz Mi Na Usta" - analiza estetyki spektakli teatru tańca Patrz Mi Na Usta.


Kontakt:
gegoryweli@hotmail.com
tel. (48) 607 247 195