Grzegorz Welizarowicz (1972)
gitarzysta basowy, wokalista, bębniarz, aktor, anglista.
Dokonania
muzyczne:
-
2005 - Światowej Sławy Śpiewaczka - wraz
z Rafałem Dętkosiem i Anną Rellets.
- od 1998 gra w zespole Chlupot Mózgu z min.
Jackiem Staniszewskim i Przemkiem Dyakowskim. Płyty: "Mock Live Act"
(1999), "Are You Lonesome Tonight?" (2004).
- od 1994 gra w zespole MORDY. Płyty: "Normalforma"
(2000), "Zapiski ze Strychu" (2002), "Antrology" (2004).
- od 2001 gra w Ikenga Drummers Larry'ego
Okey Ugwu.
- W latach 2000-2001 uczeń African Drum Class w San Diego Nany Yaw Asiedu.
- 1993-1998 współtwórca zespołu EGO. Płyta
"Światowid" (1998).
- 1998-1999 gra w zespole Croffessima.
Koncertował
z zespołami w Polsce oraz za granicą w: Danii, Francji, Niemczech, Kalifornii.
Dokonania
teatralne:
- "Kwadrat" wg. Samuela Beckett'a Teatr Okazjonalny (kompozytor
wraz z Rafałem Dętkosiem), premiera grudzień 2005,
- "Good Girl Killer" - z Anną Steller, Magdą Jędrą, Zibim Bienkowskim,
premiera marzec 2005.
- "O!" - Anny Steller i Mileny Rewińskiej oprawa muzyczna wraz
z Tomaszem P. Lewandowskim (2004).
- "La Luta Continua" Anny Steller (kompozytor z Robertem Suszko
z Wieloryba), którego koncepcji jest także współautorem premiera: grudzień
2001.
- "Nietota" Dada von Bzdulow(kompozytor z muzykami zespołów
Wieloryb,Ikenga, Mordy);lipiec 2000
- "Apartament 001" Dada von Bzdulow (kompozytor z Marcinem Dymiterem);
premiera: styczeń 2000
- "Komedia w dawnym stylu albowiem nic się nie zda-da-rza" Dada
von Bzdulov (muzyka Chlupot Mózgu); 1999,
- Aktor w "Las Dos Caras del Patroncito", "La Quinta Temporada",
El Teatro Campesino UCSD, San Diego, USA, marzec 2001.
- "Dwie Twarze Szefuncia" - Teatr Wieśniaczy, tłumacz i aktor,
Gdańsk, czerwiec 2002.
Dyskografia:
EGO:
"Światowid" 1997 CD/MC
MORDY:
" Normalforma" 2000 CD./MC
" Zapiski ze strychu" 2002 CD
" Antrology" 2004 CD
CHLUPOT MÓZGU:
"Mock Live Act" 1999
"Are You Lonesome Tonight?" 2004
Publikacje
naukowe:
2001/2002 "Chicano", Portret, 12, 2001/2002, pp. 137-140.
2003 "Memory, Body, Community - Towards the Origins of Chicano Theater",
PASE Papers in Liteature and Culture, Proceedings of the Ninth Annual
Conference of the Polish Association for the Study of English, Gdańsk,
26-28 April 2000, Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, 2003, pp. 409-415.
2004 "Mexican carpa - the Roots of Chicano Theater", Beyond
Philology, 3, 2004, pp. 155-175.
2005 "Problems of Ethnic Identity in Luis Valdez's "Mummified
Deer" ", Narrating the Other. Cultures and Perspectives. Edited
by Wojciech Kalaga and Marzena Kubisz. Wyższa Szkoła Lingwistyczna, Częstochowa.
2006 "Folklore as Modern Theater", Mobile Crossings: Representations
of Chicana/o Cultures. Ed. Anja Bandau and Marc Priewe. Trier: WVT. Tom
w fazie redakcji.
Wybrane
osiągnięcia i publikacje naukowe:
-
Stypendysta Fulbrighta w latach 2000-2001 na Wydziale Teatru University
of California San Diego, California, USA.
- Uczestnik Festiwalu Klasyków Teatru Chicano na University of California
Los Angeles, California, USA w czerwcu i lipcu 2002.
- 11-18. 03.2000 - Stypendysta Salzburg Seminar zatytułowanego "American
Drama: Text and Performance", Salzburg, Austria.
- Organizator wizyt naukowych na Uniwersytecie Gdańskim, min.: prof. John
R. Leo (University of Rhode Island, Providence), Ruben C. Gonzalez (University
of California, Davis).
- Uczestnik konferencji naukowych PASE i PAAS w Puławach, Ustroniu, Gdańsku,
a także w San Francisco (2001) i Tuscon (2001) w USA.
Teksty
niepublikowane:
1. "Przełomowa Nietota Teatru Dada von Bzdulow na gdańskiej FECIE
2000" - artykuł analizujący przedstawienie "Nietota" Gdańskiego
teatru tańca Dada von Bzdulow, czerwiec 2000.
2. "Kim Jest Chicano/a? Festiwal klasyków teatru Chicano, UCLA 2002"
- artykuł poświęcony Festiwalowi Klasyków Teatru Chicano, University of
California Los Angeles, czerwiec 2002.
3. "Estetyka Krzysztofa Leona Dziemaszkiewicza i Teatru Patrz Mi
Na Usta" - analiza estetyki spektakli teatru tańca Patrz Mi Na Usta.
Kontakt:
gegoryweli@hotmail.com
tel. (48) 607 247 195
|